Sabe adowanie akumulatora jaka przyczyna??





maxior - 01 sty 2008 14:06
Witam

Kupiem jakies 6 miesiecy temy Madzie 626 z 98roku 2 litry w benzynce. Ostatnio borykam sie z problemem sabego adowania w mojej Madzi. Dokadniej po uruchomieniu silnika i wczeniu wiate adowanie oscyluje w granicach 13.20V do 13,30V. Na poczatku mylaem e to alternator lecz po wymianie alternatora na nowy adowanie w dlaszym cigu oscyluje na tych samych wartociach czy ktos sie spotka z czym takim??
Bardzo prosz o pomoc.

P.S Wszystkiego Najlepszego w 2008 Roku!!





brii - 01 sty 2008 14:23
Akumulator stary czy nowy??



maxior - 01 sty 2008 14:35
Akumulator nowy 60Ah.



qbass - 01 sty 2008 15:19
Regulator napicia?





maxior - 01 sty 2008 15:23
Hmm
Nie wiem nie sprawdzaem a gdzie w aucie moge znalesc regulator napiecia. Moe ktos wie jaki jest koszt takiego regulatora.



brii - 01 sty 2008 15:26
maxior - a czy przypadkiem akumulator nie powinien by troszk mniejszy??



maxior - 01 sty 2008 15:30
Sorka za lamerskie pytanie. Ale co do mechaniki samochodowej nie znam sie na tym poprostu. Chodzi ci regulator napiecia w alternatorze?? Jesli tak to mj trzeci alternator bo za kazdym razem podejrzewaem z mechanikiem ze to jednak regulator napiecia lecz po 3 alternatorze to raczej nie moliwe. Alternatory poszy do wymiany a problem pozosta....a Madzia cierpi. :-(



maxior - 01 sty 2008 15:34
Wasnie co do akumulatora raczej nie sprawdzaem w autodata i moj model ma 60Ah dodam ze autko jest z klimk. Jednak na sto procent nie jestem pewien. Moe ktos na forum jest lepiej zorientowany co do wielkosci akumulatora?? Pozdrawiam



maxior - 01 sty 2008 15:47
Akumulator dokadniej jego wielkosc w ampero godzinach nie ma nic do rzeczy gdyz nawet na za duzym akumulatorze napiecie adowania powinno byc normalne tzn w granicach 13.8V do 14.2V.



Grzyby - 01 sty 2008 16:10

maxior - a czy przypadkiem akumulator nie powinien by troszk mniejszy??
to nie ma nic do rzeczy

maxior, a ciebie prosz o zapoznanie si z regulaminem tego dziau.



maxior - 01 sty 2008 16:15
Ok napewno sie zapoznam gdyz czytam forum od dawna ale dopiero dzis postanowiem poddac sie rejestracji Dziki za wszelkie sugestie.



Grzyby - 01 sty 2008 16:21
Wic polecam w szczeglnoci punkt 4 regulaminu + ostatni akapit
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=4304




Misiek-Bechatw - 01 sty 2008 16:23
A pasek sprawdzae czy si nie lizga ? skoro 3 alternator to mao prawdopodobne jest eby wszystkie byy wadliwe ...



maxior - 01 sty 2008 16:29
Pasek jest nowy Goodyear zmieniany razem z alternatorem wiec chyba nie to raczej w dodatku nie jest luzny.



maxior - 01 sty 2008 18:15
Czytaem regulamin choc czasem ciezko cos znalesc w szukajce. Wracajac do tematu mylaem ze to moze sub ktry jest zamontowany w bagazniku. Sprawdziem jednak nie to, odczyem zupenie lecz poziom adowania pozosta taki sam jak by wczesniej przy wczonych wiatach i odpalonym silniku. Zreszta kiedy wczam radio i podgaszam znacznie radio napiecie nie spada zbyt mocno. Wyglda mi na to e gdzies sie gubi ten woltarz. Jakies inne sugestie??



lichy - 01 sty 2008 19:24
Sprawd przewd masy midzy silnikiem a nadwoziem. Musi by pewne poczenie.



brii - 02 sty 2008 8:27
Napewno za dua pojemno akumulatora nie ma wpywu?? Ja bym taki pewny nie by, chocia nie twierdz, e jest to przyczyn a takiego spadku napicia...



chudy - 02 sty 2008 18:53

Sprawd przewd masy midzy silnikiem a nadwoziem
Do tego radzibym sprawdzi opr przepywu prdu od alternatora/regulatora napicia do aku - czy czasem nie ma sabego styku na bezpieczniku albo innych zczach. A jeszcze prociej porwna napicie na odpalonym silniku i zapalonych wiatach midzy akumulatorem a wyjciem regulatora. Jeli na aku bdzie nisze a na regulatorze normalne to problem tkwi w przewodach .



maxior - 02 sty 2008 21:22

Sprawd przewd masy midzy silnikiem a nadwoziem
Do tego radzibym sprawdzi opr przepywu prdu od alternatora/regulatora napicia do aku - czy czasem nie ma sabego styku na bezpieczniku albo innych zczach. A jeszcze prociej porwna napicie na odpalonym silniku i zapalonych wiatach midzy akumulatorem a wyjciem regulatora. Jeli na aku bdzie nisze a na regulatorze normalne to problem tkwi w przewodach .



Grzyby - 04 sty 2008 8:10
Obstawiam jednak uszkodzenie alternatora w takiej sytuacji.

I prosz o poprawne nazwanie tematu (w regulaminie s przykady). Czas 24h od teraz (chocia ju powinno lee i gni w koszu)



brii - 04 sty 2008 9:21
Mj mechanik powiedzia, eby jeszcze sprawdzi poczanie a okolicach rozrusznika...



maxior - 04 sty 2008 11:23

Mj mechanik powiedzia, eby jeszcze sprawdzi poczanie a okolicach rozrusznika...

nie wiem dzis zobacze ...

Panu Grzybowi dzikuje za cierpliwoc i juz sie staram cos z tym zrobic.


Obstawiam jednak uszkodzenie alternatora w takiej sytuacji.

Ok to by byo moliwe gdy by to 1 lub drugi alternator ale jest juz 3 i dalej to samo :-(



Grzyby - 04 sty 2008 11:34

Ok to by byo moliwe gdy by to 1 lub drugi alternator ale jest juz 3 i dalej to samo :-(
a one byy wymieniane razem z regulatorem napicia czy bez?
Moe problem ley wanie w regulatorze?



BratCukierka - 04 sty 2008 11:35
znajc ycie bez regulatora



maxior - 04 sty 2008 11:46

a one byy wymieniane razem z regulatorem napicia czy bez?
Moe problem ley wanie w regulatorze?


To byy 3 cakowicie nowe alternatory. Dwa jednakowe trzeci ktry obecnie uywam
BluePrint. Qurcze wszystko lezy nie moge ruszyc z przebudowa mojej madzi a dokadniej
z car audio kupiem wzmacniacz JBL CS-60 ale boje sie podpinac bo akumulator nie wytrzyma.
Teraz w aucie siedzi Radio Sony CDX-GT210 4 gosniczki 5x7 Punch P1572C i tuba
JBL BTX 250. Do tego wygusze matami Dynamat 4 dzwi i baganik. Myle e bdzie GIT
brakuje tylko porzdnego adowania....no ale moe si co wyjani z adowaniem.



maxior - 04 sty 2008 16:48
Czy ktos posiada schemat instalacji elektrycznej do tego modelu?? Przypomne 626 GF FS.

....marzyciel



maxior - 24 sty 2008 15:09
Witam

Czy ktos mi moze powiedziec czy regulator napiecia w mazdzie jest zabudowany w alternatorze czy jest jakis inny oddzielny gdzies w samochodzie??



alf28 - 24 sty 2008 15:16

jest zabudowany w alternatorze



maxior - 24 sty 2008 15:24
Nie wiem dokadnie nie jestem mechanikiem wiec dlatego wyszo ze lamerskie pytanie zadaje
ale dalej nie moge zlokalizowac tego problemu wiec na 100%?? wbudowany??



alf28 - 24 sty 2008 16:37

Dodam ze zuwayem iz czasem spadaja mi bardzo obroty tzn przy wsysprzglaniu
spda do 200 moze 300 obrotw po czym wraca do normalnej wartosci obrotw czyli 800 na luzie.
moe masz gdzie jakie zwarcie ktre mocno obcia alternator(albo trzeba dola punu do chodnicy bo ukad zapowietrzony)FS ma bardzo stabilne obroty i nie powinny opada,ani falowa.



maxior - 24 sty 2008 21:13
Wydaje mi sie ze wina ley w zbyt maym akumulatorze bo jest 60ah a powinnien byc 70ah przynajmiej taki jest zalecany. Zauwayem to w prosty sposb mianowicie obciyem wczajac radio ogrzewanie tylnej szyby itp obroty wtedy spadaja bardzo szybko i czasem samochod sie "dawi" jesli dodam zbyt mao gazu.



alf28 - 24 sty 2008 22:42

Wydaje mi sie ze wina ley w zbyt maym akumulatorze bo jest 60ah napewno jest wystarczajco duy i pojemno aku bym wykluczy.bo kupujc aytko miaem wrzucony 34 ah i byo ok teraz mam 61 i rnicy nie widze


obciyem wczajac radio ogrzewanie tylnej szyby itp obroty wtedy spadaja bardzo szybko i czasem samochod sie "dawi" jesli dodam zbyt mao gazu.cokolwiek by nie zaczy w samochodzie;on ma trzyma obroty bez dodawania gazu i nie ma prawa go dawi.



maxior - 27 sty 2008 13:18
[/quote]moe masz gdzie jakie zwarcie ktre mocno obcia alternator(albo trzeba dola punu do chodnicy bo ukad zapowietrzony)FS ma bardzo stabilne obroty i nie powinny opada,ani falowa.[/quote]

Co do pynw sprawdzaem wszystkie sa w normie pyn od chodnicy tez. Obroty faluja tzn wchodza troszke powyzej lub ponizej 800 na biegu jaowym i czasem gdy wysprzeglam spadaja do minimum i znw wskakuja na 800. Co do zwarcia to nie mam pojecia sprawdziem dzis podczenie radia i suba wszystko tak jak byc powinno. Dodam e obroty faluja tylko wtedy na biegu jaowym gdy obcie elektryke . Wic dalej szukam przyczyny.....alf28 wielkie dziki za sugestie. Pozdro!!



maxior - 02 lut 2008 10:53
Witam

Panowie problem adowania rozwizany!!! A gupio powiedziec co byo przyczyn, a wic prczyczyn by
z...any miernik kolegi to wasnie mam ochote z nim zrobic. Ja tu tyek zawracam dla szanownych forumowiczw. Dzis zajechaem do innego mechanika mwie mu jaki problem otwieram mache startuje engine on podancza i mwi ze jest wszystko wporzadku adowanie byo 14.08 do 14.15. Z jednej strony bardzo sie ucieszyem z drugiej zas szlak mnie strzeli e porzdny mechanik jak sdziem dziaa na takim sprzcie . Zabieram sie za podanczanie wzmacniacza i wyguszanie autka matami jak zrobi sie troszke cieplej i przestanie padac. Dziekuje wszystkim za pomoc.



Grzyby - 02 lut 2008 10:56
no to piknie .....
Ja bym mu kaza zapaci za te alternatory ....



maxior - 02 lut 2008 11:05
Przynajmiej za jeden bo kosztowa mnie prawie 140funtw nowy szlak mnie normalnie trafi. Prawdopodobnie pewnie nie musiaem zmieniac alternatora wogole bo miernik pokazywa tak na starcie taka sama wartosc bya na nowym i na starym utopiem tylko kase i kupe nerww!!



alf28 - 02 lut 2008 11:12

wic prczyczyn by
z...any miernik kolegi

chciaem o tym wspomnie ale,to byo za proste.



mops - 14 maja 2008 16:13
[quote="alf28"][quote="maxior"]Dodam ze zuwayem iz czasem spadaja mi bardzo obroty tzn przy wsysprzglaniu
spda do 200 moze 300 obrotw po czym wraca do normalnej wartosci obrotw czyli 800 na luzie.[/quote

A ten problem ju rozwizae? bo ja mam podobny



rafalhecka - 10 sty 2009 11:13
Witam forumowiczw.
Mam problem z moim samochodem mam Mazd xedos v6
2.L Kupiem alternator po regeneracji po wymianie okazao si e si wieci kontrolka adowania ,napicie adowania wynosi przy wolnych obrotach i bez urzdze pobierajcych prd 15,3 a przy wczonych wynosi 12,2 przy wikszych obrotach ronie warto do ok 15 ,03
I tu przechodz do pytania, dlaczego kontrolka si wieci i czy warto adowania jest poprawna ..?
I czy pasuj alternator z mazdy 323 f, 626 do mazdy xedos ?



bazyl wspaniay - 10 sty 2009 14:18

czy pasuj alternator z mazdy 323 f, 626 do mazdy xedos ?
z V6 mazdy z tego okresu (poza Millerem) ktrejkolwiek pojemnoci powinien podej



rafalhecka - 10 sty 2009 14:30
A co do reszty ? moich pyta?
Moe znasz kogo kto by mg odpowiedzie na moje pytanie ?



Pit - 10 sty 2009 15:19
Warsztat ze wskazaniem na kosz.



qbass - 10 sty 2009 15:38
cz z podobnym.


z V6 mazdy z tego okresu (poza Millerem) ktrejkolwiek pojemnoci powinien podej
Niestety nie. W samym KLu byy 2 rodzaje alternatorw o rnych prdach adowania (80 i 90A)
W KF wszystkie byy jednakowe.



jeri1987 - 13 sty 2009 12:35
kolego, powiedz czy palia ci si ikonka akumulatora na desce rozdzielczej ?
w trakcie caej awarii



Madziek - 20 mar 2009 20:53
Witam

Mam Mazd 626 1.8 101KM 2000r. po lifcie - kombi

Mam taki problem z adowaniem ot jak zapalam silnik po duszym postoju to altrnator bardzo wolno si wzbudza (napicie adowania powoli ronie z ok. 12,2V do 14,5V w czasie ok. 30 sekund od uruchomienia).

Podczas tego etapu np. wycieraczki sabo si ruszaj, wiata sabo wiec itp.

Obroty silnika na ssaniu s w granicy 1500 ale to nie robi na alternatorze adnego wraenia.

Jak ju napicie wrzronie do 14,5V to wszystko jest ok. tylko dugo to trwa, a podejrzewam e powinno by prawie od razu.

Kontrolka adowania ganie praktycznie od razu po uruchomienu silnika.

Zauwayem te ciekaw spraw jak uruchomi zimny silnik i po chwili od zapalenia dosownie musn lekko pada gazu (nie musz nawet obroty wzrosn) to adowanie od razu wskakuje na 14,5V i sycha jak alternator lekuchno sobie gwizda.
Jak ju si wzbudzi to, po wczaniu wiate, ogrzewania szyby itp. napicie spada do ok. 13 - 13,5V i bardzo powoli prbuje si podnie (jak lekko dodam gazu to momentalnie wskakuje) na ok.14,5V

Jak silnik jest ciepy to jest troch lepiej.

Czy to moe by co z regulatorem napicia (tak twierdzi mechanik) i czy jest on sterowany przez kompa silnika?
Przejmowa si czy poczeka a zdechnie cakiem?
Spotka si kto z czym takim?

Sorki za dugo ale staraem si dokadnie opisa problem.

Czy duo jest zachodu z samodzieln wymian tego ustrojstwa?

Pozdrawiam
Marcin

» BMW e36 problem z odpalaniem na cieplym silniku
»
olej do silników GDI
»
silnik 1.0 ECOTEC 2000

© 2009 - Ceske - Sjezdovky .cz. Design downloaded from free website templates